تولید كانكتور با حمایت صندوق صحا

26 دی 1400
تولید كانكتور با حمایت صندوق صحا

تولید كانكتورهای الكتریكی در شركت دانش‌بنیان ایرانی با كمك صحا

 
 
 
مهندسان شركت دانش‌بنیان كارن موفق شدند با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الكترونیك (صحا) كانكتورهای الكتریكی را طراحی و تولید كنند تا به این ترتیب گام بلندی برای جلوگیری از واردات این محصول و خروج ارز از كشور بردارند.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس  علیرضا سلیمانی؛ رییس هیئت مدیره شركت دانش‌بنیان كارن افزار نوید پارسیان تولیدكننده این محصول، درباره هدف از ساخت كانكتورها گفت: با توجه به حجم بالای واردات این محصول به داخل كشور و ضربه‌ای كه این واردات به اقتصاد كشور وارد می‌كرد تلاش كردیم با طراحی و ساخت در داخل كشور، از واردات آن جلوگیری كنیم، ضمن اینكه توانستیم برای نیروی جوان كشور اشتغال‌زایی كرده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بلندی برداریم.

وی با اشاره به كاربرد كانكتورها در صنایع نفت و گاز، ریلی، خودرو، دریایی و پزشكی افزود: كانكتور وسیله‌ای برای انتقال جریان الكتریكی، داده و دیتا است كه در حوزه‌های حساس و مهمی پزشكی، نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا و دریایی كاربرد دارد. اما در دوران تحریم كشورهای خارجی صادرات این محصول را به‌ دلیل كاربردهای دوگانه‌ای كه در برخی از حوزه‌ها دارد به كشورمان ممنوع كردند. از طرفی كانكتور در ایران برخلاف كشورهای بزرگ صنعتی به تعداد پایینی مصرف می‌شود و به همین دلیل هزینه ساخت آن مقرون‌به‌صرفه نیست.  همچنین كانكتورهای وارداتی به كشور نیز كیفیت مطلوبی ندارند و فاقد گارانتی هستند و در زمان مصرف منجر به ایجاد اشكالاتی در سیستم‌های مورد استفاده می‌شوند، از این رو برآن شدیم تا خودمان این محصول را طراحی و تولید كنیم.

مهندس سلیمانی درخصوص ویژگی‌های كانكتورهای تولیدی این شركت عنوان كرد: كانكتورهای تولیدی شركت ما علاوه‌بر كیفیت بالا و گارانتی و استانداردهای مختلف، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به محصول مشابه خارجی دارد و سعی ما بر این است تا با تولید بیشتر، قیمت را به میزانی پایین‌تر از آنچه كه اكنون هست برسانیم.

وی تهیه سبدی از كانكتورهای پرمصرف در حوزه‌های پركاربرد مانند نظامی، پزشكی و خودرو را برنامه اصلی این شركت نام برد و اضافه كرد: درنظر داریم تا بازار داخلی كشور را بی‌نیاز از محصول خارجی كنیم و باتوجه به شناخت بازار داخلی و مشتریان این محصول مشكلی در خصوص تولید و فروش آن در بازار هدف نداریم. ضمن اینكه رسیدن به بازارهای خارجی و صادرات این محصول برنامه بلندمدت شركت قرار دارد.

رییس هیئت مدیره شركت دانش‌بنیان كارن افزار نوید پارسیان، كمك‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الكترونیك را برای این شركت دانش‌‌بنیان مثبت ارزیابی كرد كه منجر به ورود این محصول به مرحله تولید و بازارهای كشور شده است.