«كارن» برای توسعه سبد محصولات و فروش اینترنتی تلاش می‌كند

26 دی 1400
«كارن» برای توسعه سبد محصولات و فروش اینترنتی تلاش می‌كند

شركت دانش بنیان كارن افزار نوید پارسیان با همیاری مجرب‌ترین متخصصان فن و با هدف تامین نیازهای داخلی كشور در زمینه انواع كانكتورها و دسته سیم فعالیت می‌كند. برای شناخت شركت كارن و چگونگی عملكردش با علیرضا سلیمانی مدیرعامل این شركت به گفت و گو پرداختیم.

لطفا تاریخچه و حوزه فعالیت شركت را برای خوانندگان “اقتصاد و نمایشگاه” بیان كنید.

گروه مهندسی كارن در سال ۱۳۹۴ با همیاری مجرب‌ترین مهندسان كه دارای تجربیات ارزشمندی در زمینه طراحی، ساخت، تامین و تست انواع كانكتور هستند، تاسیس شد.

شناخت كامل استانداردهای كانكتور و آشنایی با آخرین فن آوری های این حوزه از مهم ترین مزیت های گروه مهندسی كارن محسوب می شود .

استراتژی گروه مهندسی كارن افزایش دانش مشتریان درحوزه كانكتور به عنوان یك محصول بسیار مهم است كه این امر باعث می شود بهترین انتخاب در زمینه كانكتور صورت پذیرد .

بالغ بر بیست فن آوری در كانكتورهای الكتریكی وجود دارد كه شركت كارن با احصا بخشی از این فن آوری ها تولیدات متنوعی را عرضه كرده است .

مهم ترین اصل در گروه مهندسی كارن طراحی و پیاده سازی یك سیستم مهندسی چابك و توانمند بر اساس اصول و مبانی دانش بنیان بوده و تمام تلاش خود را در دست یابی به این امر انجام می دهد .

به عنوان یك شركت دانش بنیان چه محصولاتی تولید می كنید؟

محصولات شركت كارن در حوزه های مختلفی تولید می شود از جمله این محصولات می توان به موارد زیراشاره كرد :

۱- طراحی و تولید كانكتورهای فرمان و قدرت در حوزه حمل و نقل ریلی و بر اساس استانداردهای جهانی (۱۰ تنوع)

2- طراحی و تولید كانكتورهای MC4  مورد استفاده در صنعت نیروگاه های خورشیدی

۳- طراحی و تولید انواع كانكتورهای استوانه ای با مكانیزم‌های قفل مناسب در صنایع پزشكی

۴- طراحی و تولید كانكتورهای هرمتیك مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و انرژی

۵- طرحی و تولید نمونه كانكتور خودرو برقی در دو كلاس( با كمك یك مركز تحقیقاتی )

۶- طراحی و تولید بخشی از كانكتورهای استوانه ای صنعتی مطابق با استانداردهای شرقی و غربی

با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل ریلی شركت شما چه جایگاهی در این صنعت دارد ؟

كانكتورهای الكتریكی در صنعت حمل و نقل ریلی دارای اهمیت ویژه ای هستند به گونه ای كه بیست درصد خطاهای به وجود آمده در حمل و نقل ریلی ناشی از عدم كاركرد صحیح كانكتورها ست .

بنابراین باید این عنصر حیاتی یعنی كانكتورهای ریلی مورد توجه ویژه قرار گیرد و با در نظر گرفتن عامل قابلیت اطمینان در صنعت ریلی از كانكتورهای تایید و تست شده استفاده شود.

شركت كارن در كنار تولید انواع كانكتورهای ریلی، آزمایشگاه تخصصی جهت ارزیابی محصولات خود را بر اساس استانداردهای بین المللی ایجاد و از اداره استاندارد تاییدیه لازم را دریافت كرده است .

جالب است خوانندگان عزیز شما بدانند كه ارزش بازار كانكتورهای ریلی در جهان بالغ بر یك میلیارد دلار است كه نشان می دهد  این صنعت در جهان چه جایگاه مهمی دارد.

شركت كارن، به عنوان یك شركت دانش بنیان نگاه ویژه ای به كانكتورها و دسته سیم های ریلی داشته است و امیدوار هستیم كه بتوانیم محصولات شركت را با اطمینان و افتخار در همه عرصه های این صنعت مهم و حیاتی ببینیم .

مهمترین دستاورد شركت در سال ۹۷ چه بوده است؟

از مهمترین دستاوردهای شركت كارن در سال ۹۷ می توان به تبدیل شدن شركت دانش بنیان كارن از نوپا به تولیدی اشاره كرد. چرا كه با تبدیل شركت كارن به عنوان یك شركت دانش بنیان تولیدی می‌توان راه‌های تجاری‌سازی را هموار تر كرد .

مهم ترین برنامه شما برای افزایش تولید و اشتغال در سال ۹۸ چیست ؟

صنعت كانكتور سازی در جهان قدمت صد ساله دارد و با توجه به نیاز صنعت داخلی به انواع كانكتور های الكتریكی، شركت كارن در سال ۹۸ نگاه ویژه ای به توسعه سبد محصولات خود وایجاد بستر فروش اینترنتی دارد .افزایش سبد محصولات به ویژه در صنایع حمل و نقل ریلی از مهم ترین برنامه های شركت كارن در سال ۹۸ است .

واحد تحقیق و توسعه شركت كارن در سال گذشته كلیه كانكتورهای مورد استفاده در صنایع ریلی را شناسایی و استانداردهای مورد نیاز جهت تولید و تست آن را جمع آوری كرده و با عزمی بلند در این صنعت قدم برداشته است .

با چه موانع و مشكلاتی در زمینه تولید و توسعه شركت روبه رو هستید ؟

در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره كرد:

الف: كمبود نقدینگی یا همان سرمایه در گردش مناسب

ب: عدم تخصیص تسهیلات كافی با سود مناسب از طرف بانك‌ها

ج:زمان بر بودن دریافت تسهیلات با توجه به بوروكراسی های اداری

د: عدم اعتماد مدیران دولتی به محصولات دانش بنیان به رغم توصیه و خواست مسئولان رده بالای كشور

 

البته لازم به ذكر است صندوق نوآوری و شكوفایی با حمایت های خود از محصولات دانش بینان به صورت معافیت‌های مالیاتی و لیزینگ محصولات دانش بنیان كمك شایانی به شركت كارن كرده است . از معاونت علمی ریاست محترم جمهوری جناب آقای دكتر ستاری و ریاست قبلی صندوق حمایت از صنایع الكترونیك ایران (صحا) جناب آقای دكتر وحدت و ریاست محترم صندوق نوآوری و شكوفایی  كمال تشكر و سپاس را دارم كه با حمایت از كانكتورهای ساخت داخل بستر مناسب را برای تجاری سازی و حتی صادرات این محصول فراهم كرده‌اند.

ضمنا از همكاری و حمایت بیدریغ مدیران  و پرسنل پارك علم و فناوری خراسان رضوی صمیمانه سپاسگزاریم كه به معنی واقعی از تولید داخل حمایت می كنند.

همچنین از آقای دكتر قنبری؛ ریاست محترم پارك، آقای دكتر امینی؛ معاونت فناوری ، آقای مهندس سیادتی؛ مدیر مركز رشد جامع و كلیه دوستان عزیز در ستاد پارك مشهد  صمیمانه سپاسگزاریم .

به امید روزی كه بتوان با تكیه بر دانش و ظرفیت شركت های داخلی علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرات محصولات با كیفیت هم دست پیدا كنیم .

 

HAiW6k21ta